O tych podstawach pielęgnacji soczewek musisz powiedzieć nowemu klientowi
Dla każdego początkującego użytkownika najważniejsze jest przekonanie, że wybierając soczewki kontaktowe, decyduje się na rozwiązanie komfortowe i gwarantujące znaczną poprawę jakości widzenia. Rolą specjalisty ochrony wzroku jest więc przedstawienie faktów związanych z użytkowaniem soczewek, rozwianie wątpliwości i obalenie popularnych mitów.
Najważniejsze jest uzmysłowienie klientowi, że kluczową kwestią dla satysfakcji z użytkowania soczewek jest ich właściwa pielęgnacja. Taki instruktaż powinien mieć formę przyjaznej, rzeczowej rozmowy. O czym podczas niej należy wspomnieć?
O czym powiedzieć podczas dobierania soczewek?
Specjalista ochrony wzroku powinien wyjaśnić pacjentowi, dlaczego nie można samodzielnie dobierać soczewek kontaktowych. Należy podkreślić wagę badania refrakcji, oceny klinicznej stanu oka oraz charakterystyki dopasowania soczewek. Należy też poruszyć kwestię specyfiki pracy pacjenta (lub innej aktywności), przy której soczewki będą używane, zwrócić uwagę na wpływ chorób ogólnych i przyjmowanych leków na możliwość zastosowania soczewek kontaktowych.
W czasie wizyty specjalista powinien omówić dostępne na rynku rodzaje soczewek kontaktowych i tryby ich wymiany i noszenia. Oczywiście najwięcej uwagi należy poświęcić tym soczewkom, które będzie nosił pacjent. Bardzo ważną kwestią jest też ukazanie różnic pomiędzy soczewkami jednodniowymi i miesięcznymi.
Należy przekazać pacjentowi, że dobór soczewek i każda zmiana rodzaju czy parametrów optycznych soczewek powinny odbyć się pod okiem specjalisty.
Jak przygotować pacjenta do noszenia soczewek?
Po wstępnym wyborze soczewek należy przeprowadzić ich pierwsze nałożenie. Najczęściej to właśnie optometrysta czy kontaktolog zakłada pacjentowi pierwsze soczewki. Jednocześnie, szczegółowo objaśnia wszystko, co robi, aby pacjent mógł samodzielnie powtórzyć czynności. Należy przećwiczyć nie tylko samą technikę zdejmowania i nakładania soczewek: specjalista powinien szczegółowo przedstawić zasady ich higieny i pielęgnacji.
Zaczynamy od omówienia, jak przygotować stanowisko do nakładania i zdejmowania soczewek. Nie można zapomnieć o potrzebnych elementach takich jak: ręczniki, mydło, pojemnik na soczewki, płyn do pielęgnacji soczewek.
W tym miejscu warto omówić różnice pomiędzy płynami wielofunkcyjnymi, jeżeli będą to produkty Bausch+Lomb, to: ReNu® Advanced*, ReNu® MPS™*, ReNu® Multiplus* i Biotrue®**, a płynami oksydacyjnymi, których reprezentantem jest EasySept®***. Specjalista powinien zwrócić pacjentowi uwagę na to, jak ważne jest przestrzeganie zasad stosowania preparatów.
Oprócz zaleceń jak należy postępować, dobrze jest przygotować również listę czynności, których nigdy nie powinno się robić z soczewkami. Oto przykładowa lista:
10 rzeczy, których nigdy nie można robić z soczewkami
Nie zakładaj soczewek nieumytymi rękoma.
Nie używaj wody zamiast płynów pielęgnacyjnych.
Nie narażaj na przesuszanie, zapylenie, uszkodzenia mechaniczne czy kontakt soczewki z jakimikolwiek substancjami chemicznymi poza płynem do pielęgnacji.
Nie zakładaj uszkodzonych soczewek.
Nie zaniedbuj codziennego mycia soczewek i pojemników na soczewki płynem do pielęgnacji.
Nie pływaj i nie nurkuj w soczewkach kontaktowych.
Nie noś soczewek dłużej niż zaleca producent i specjalista.
Nie zasypiaj w soczewkach – chyba że używasz soczewek do noszenia w trybie przedłużonym.
Nie stosuj przeterminowanych płynów pielęgnacyjnych.
Nie pocieraj oczu – trąc oczy, możesz uszkodzić nie tylko soczewkę, ale też rogówkę.
Nowy użytkownik po wizycie powinien zdawać sobie sprawę, że w pełni wykorzysta możliwości soczewek tylko wtedy, gdy zachowa zalecenia dotyczące pielęgnacji i będzie rygorystycznie przestrzegał zasad higieny.
* Wielofunkcyjny płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych (ReNu® MPS) służy do czyszczenia, pielęgnacji, dezynfekcji i przechowywania soczewek kontaktowych.
** Wielofunkcyjny płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych (ReNu® Multiplus) służy do czyszczenia, pielęgnacji, dezynfekcji i przechowywania soczewek kontaktowych.
*** Wielofunkcyjny płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych (Biotrue®) służy do czyszczenia, pielęgnacji, dezynfekcji i przechowywania soczewek kontaktowych.
**** Wielofunkcyjny płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych (EasySept®) służy do czyszczenia, pielęgnacji, dezynfekcji i przechowywania soczewek kontaktowych.
Noszenie soczewek jest wygodne i komfortowe pod warunkiem przestrzegania zasad ich doboru, użytkowania oraz przeprowadzania regularnych badań. Warto uświadamiać pacjentów, co wpływa na komfort noszenia soczewek i jakich zasad muszą przestrzegać, by soczewki były atrakcyjną alternatywą dla okularów.
Pacjenci bardzo często zastanawiają się, do kogo iść po soczewki czy zbadać wzrok, zagadką może być także czym dokładnie zajmuje się optometrysta. W tym artykule odpowiemy na pytanie, z jakim problemem związanym z oczami należy się zwrócić się do okulisty a z jakim do optometrysty. Przedstawimy również dobre praktyki współpracy tych specjalistów od ochrony oczu.
Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, profesjonalne doradztwo i korzystanie ze sprawdzonych produktów – to główne zalety programu lojalnościowego ULTRABenefit. Sprawdź, jak możesz zachęcić pacjenta do tego, by skorzystał z możliwości, jakie daje ta akcja. Oto kilka naszych wskazówek.
Noszenie soczewek jest wygodne i komfortowe pod warunkiem przestrzegania zasad ich doboru, użytkowania oraz przeprowadzania regularnych badań. Warto uświadamiać pacjentów, co wpływa na komfort noszenia soczewek i jakich zasad muszą przestrzegać, by soczewki były atrakcyjną alternatywą dla okularów.
Pacjenci bardzo często zastanawiają się, do kogo iść po soczewki czy zbadać wzrok, zagadką może być także czym dokładnie zajmuje się optometrysta. W tym artykule odpowiemy na pytanie, z jakim problemem związanym z oczami należy się zwrócić się do okulisty a z jakim do optometrysty. Przedstawimy również dobre praktyki współpracy tych specjalistów od ochrony oczu.
Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, profesjonalne doradztwo i korzystanie ze sprawdzonych produktów – to główne zalety programu lojalnościowego ULTRABenefit. Sprawdź, jak możesz zachęcić pacjenta do tego, by skorzystał z możliwości, jakie daje ta akcja. Oto kilka naszych wskazówek.
Informujemy, że od 15 kwietnia 2022 r. administratorem danych osobowych pozyskiwanych za pośrednictwem niniejszej strony internetowej jest spółka Bausch & Lomb Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, Polska, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000819623, posiadająca numer REGON 385148508, numer NIP 5252810445 i kapitał zakładowy 7 504 300 zł, w pełni opłacony („Bausch & Lomb”).
Zmiana administratora danych osobowych jest wynikiem podziału poprzedniego administratora tych danych – spółki Bausch Health Poland sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Przemysłowej 2 – oraz wydzieleniem zorganizowanej części jego przedsiębiorstwa odnoszącej się do szeroko rozumianych produktów okulistycznych do spółki Bausch & Lomb. W konsekwencji podziału Bausch & Lomb wstąpiła w ogół praw i obowiązków związanych z wydzieloną częścią działalności.
W związku ze wspomnianym podziałem i zmianą administratora danych osobowych nie uległy zmianie kategorie przetwarzanych danych osobowych, ich odbiorcy oraz cele, podstawa prawna, czas i zasady przetwarzania.
W przypadku przetwarzania Państwa danych osobowych przez Bausch & Lomb, możecie Państwo korzystać z następujących uprawnień na warunkach i w granicach określonych w obowiązujących przepisach:
prawo dostępu do przetwarzanych przez nas danych osobowych oraz, jeśli uważacie Państwo, że jakiekolwiek dotyczące Państwa informacje są nieprawidłowe, nieaktualne lub niekompletne, do żądania ich poprawienia lub aktualizacji;
prawo żądania usunięcia Państwa danych osobowych lub ograniczenia ich do określonych kategorii przetwarzania;
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed takim cofnięciem;
prawo do wniesienia sprzeciwu w całości lub w części wobec przetwarzania Państwa danych osobowych;
prawo do sprzeciwu wobec kanału komunikacji wykorzystywanego do celów marketingu bezpośredniego; oraz
prawo do żądania ich przenoszenia, tj. żądania, aby Państwa dane osobowe zostały Państwu zwrócone lub przekazane wybranej przez Państwa osobie w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i nadającym się do odczytu maszynowego formacie bez przeszkód z naszej strony i z zastrzeżeniem zobowiązania do zachowania poufności.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące stosowanych przez nas praktyk w zakresie prywatności, prosimy o kontakt pod adresem: ochronadanychosobowych@bausch.com. Jeśli mają Państwo jakiekolwiek obawy lub skargi dotyczące wykorzystywania przez nas Państwa danych osobowych, mogą się Państwo z nami skontaktować pod adresem: DPO@bausch.com.
Jeśli uważają Państwo, że Państwa skarga nie była właściwie rozpatrzona, mają Państwo prawo złożyć skargę do Organu Nadzorczego ds. prywatności w Państwa kraju.